Online verhalen
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  RegistrerenRegistreren  Inloggen  

 

 The Big World

Ga naar beneden 
AuteurBericht
gewoonnien

gewoonnien


Aantal berichten : 2
Registratiedatum : 25-07-10

The Big World Empty
BerichtOnderwerp: The Big World   The Big World Icon_minitimezo jul 25, 2010 6:50 pm

Hoofdstuk 1.

' Hoho, wat zie ik daar? ' James gaat met z'n duim over Miley's wang. ' Sorry James, ik mis haar zo .. ' Miley kon haar zin niet afmaken, James had z'n wijsvinger op haar mond gelegd. ' Luister Miley, ik snap je totaal. We gaan vanmiddag wel even langs haar graf.. of niet? ' Miley knikte. ' Dankje James, je bent lief. '

Miley is een meisje van 15 en heeft een vriendje van 16: James. Ze hadden alle twee problemen thuis en zijn toen met z'n tweeen gevlucht naar Amerika. Ze wonen in een klein appartementje en hebben de tijd van hun leven. Miley maakte veel vriendinnen op school, en James ook. Totdat de beste vriendin Rose van Miley overleed aan een auto-ongeluk stond de wereld voor Miley & James even stil. Twee dagen geleden is ze begraven, en Miley zou elke dag wel naar het graf willen..

Hand in hand lopen Miley & James over het kerkhof. Ze kijken omzich heen, zien graven van opa's en oma's, baby's, vaders en moeders. Miley ruikt aan het boeket van Rose. James slaat een arm om haar heen. Ze zijn er, een mooi verzorgt graf. Vergeleken met andere graven is deze toch wel het mooist. Het hoort er nou eenmaal niet bij, maar het is zo kleurrijk. Miley bukt en brengt het boeket in een zilveren vaas. Tellen lang staan James & Miley stil en denken diep na. Totdat James zegt dat ze moeten gaan.

De volgende dag word Miley wakker, en ruikt overheerlijke broodjes. Ze staat langzaam om en loopt naar de woonkamer. Een stijlvolle woonkamer met moderne meubels, allemaal te danken aan James. Als hun ouders niet zo rijk waren, zaten ze nog steeds in Nederland. Miley moet er niet aan denken om die ouders van haar ooit nog te zien, die hebben haar zo pijn gedaan.. ongelofelijk. ' Goedemorgen Miley, nog een beetje kunnen slapen? ' ' Jawel hoor.. ik kom er wel overheen. ' James knikt begrijpend ' Wil je thee? '. James schenkt warme thee in de mok van Miley. Ze knabbelen heerlijk aan hun broodje en drinken hun thee op. ' Ik moet wel werken he schat.. kun je dat aan? '. ' Vast wel.. ik ga denk ik lekker shoppen, ik moet weer wat nieuws weetje '. ' Haha, zo ken ik je weer Miley! '. James schuift haar geld toe. ' Koop wat je wilt, ik ben acht uur weer terug'. James geef Miley een lange zoen.

Bijna als een echt model loopt Miley over de straten. Vijf tassen heeft ze vast, van beroemde modellenzaken. Zo kan ze weer een stukje vooruit, dat heeft ze zeker nodig want ze wilt gaan solliciteren bij een modellenbureau. Als een echte shopaholic loopt Miley de abercrombie in. Ze verwacht niet zo veel van dit merk, maar gewoon een topje is altijd leuk hier. ' Miley, jij hier ook? '. Miley kijkt over het rek heen. ' April! ' Miley rent op hoge hakjes naar April en valt haar om de nek. ' Lieverd, hoe gaat het? ' ' Ja wel wat minder, natuurlijk.. van Rose, maar voor de rest gaat het super! ' antwoord Miley. ' Mooi zo, ook lekker geshopt zie ik. Zeker voor je nieuwe carriere. Ik ben ook lekker bezig geweest. ' April heft 8 zware tassen omhoog. Miley bewonderd ze. ' Super gaaf! Ik ga morgen sollicteren. ' ' Okee, echt leuk dat ik je weer 'ns zie, ook een lekkere vakantie gehad? Volgende week weer een jaartje hoger op de high school, zie ik je dan weer? ' ' Jazeker, Aprill! ' zegt Miley. ' Ik zie je dan, maar ik ga weer verder. ' Ze geven elkaar 3 kussen op hun wangen en Aprill loopt de winkel uit. Miley loopt helemaal blij en zelfverzekerd naar de topjes. Haar resultaat is een geel topje en een kort stoer spijkerrokje.

' Kan ik u helpen? ' vraagt James aan een jong stelletje. James werkt bij een hippe strandtent, er zitten altijd veel tieners, dat vind hij erg leuk. Hij vind het minder leuk om oudere mensen te bedienen. ' Een Cola voor mij en een.. frisse salade, alsjeblieft. ' zegt het meisje. ' En voor mij hetzelfde, alsjeblieft. ' James noteert het en duwt het notebook in zijn kontzak. ' Verder nog iets? ' zegt hij met een lach. ' Nee dankje. ' zegt het meisje. ' Oke, het komt er zo snel mogelijk aan! '. James loopt richting de keuken en hangt het briefje aan het rek. ' Hier James, voor tafel 55. ' James pakt de borden en legt ze op z'n armen. Hij loopt naar tafel 55 en ziet Miley zitten met een zonnebril. ' Hee schatje van me! ' Hij zet de borden neer, en geeft Miley een lange zoen. ' Hee James van me, ik kwam hier even lunchen, goed? ' ' Natuurlijk schatje van me.. ik moet wel doorwerken, wie weet word m'n baas nog boos. ' Miley zet haar zonnebril rechtop in haar haar. ' Is goed schat, ik zie je vanavond he? ' ' Ja, tot dan! ' zegt James met een lach, en gaat verder met bedienen.

' Ben thuis! ' roept James. ' Ben in bad! ' roept Miley terug. Oelalala denkt James met een lach en hobbelt de trap op. James klopt aan. ' Binnen! ' Hij opent de deur en ziet Miley, hij loopt naar haar toe en buigt over haar heen en kust haar. ' Hoe was je dag verder, schat? ' ' Good, ben ook Aprill tegengekomen. ' ' Okee, lekker geshopt? ' ' Jazeker. ' Miley wijst naar de tassen naast het bad. ' Oh, dat ziet er goed uit, doe je dat aan morgen bij je sollicitatie? ' en James wijst naar een zwart setje. ' Ja, mooi he? ' ' Ja echt beeldig, maar ik ga koken. ' Miley blijft nog lekker in bad zitten en denkt wel aan Rose, maar dan aan alle goeden tijden. Miley kon toch nog even glimlachen. James roept ' Eten! ' ' Ik kom eraan! ' roept Miley terug. Miley kleed haar aan in haar joggingsoutfit, en loopt naar beneden.

James is al wakker, en rolt naar Miley toe. Hij knuffelt en streelt haar. In Miley's oor fluistert hij : ' Schatje, wakker worden, je komt nog telaat op je sollicitatie. ' Miley knippert met haar ogen, en draait zich om naar James. Ze zoent hem. ' Ik ga me maar omkleden. ' Ze staat op, en kleed zich om. James kijkt lachend naar haar. ' Je hebt je jurkje verkeerd om aan, ik help je wel even. ' Miley ziet het ook en moet lachen. James staat op en ritst haar rits aan de voorkant open, die eigelijk aan de achterkant heb moeten zitten. Miley doet haar jurkje weer uit maar voordat ze 'm weer aan kan trekken zoent en streel James haar. ' James, ik kom telaat. ' lacht Miley. James stopt en maakt beneden een broodje voor Miley en geeft het. ' Moet ik je een lift geven, op de scooter? ' ' Is goed, ik ben bijna klaar. ' Miley stapt in haar zwarte hakjes en stapt achterop bij James.

' Nou succes he?! ' James zoent Miley nog een keer, en rijd weg. Miley loopt het gebouw naar binnen. Een groot modieus gebouw, en ook modern vanbinnen, heel sfeervol. Hier zou ze het best kunnen vinden. Ze loopt naar de balie. Iemand met een koptelefoon begroet haar. ' Hallo welkom bij Fashionstyle. U bent vast Miley, dat zie ik aan je. U bent best bekend voor m'n gevoel. Leuke look trouwens! ' ' Dankuwel, ja dat klopt ik ben Miley, ik kom hier voor m'n sollicitatie als model. ' ' Hmm, even zoeken hoor.. aha! Je had een afspraak om tien uur.. met mevrouw Adra? ' ' Ja klopt helemaal! ' ' Oke, ik zal haar even melden dat je 'r bent. De werknemer toetst een nummer in. ' Ja, Miley is er hoor! Oke, ik zal haar sturen. ' en ze hangt op. ' Je mag erheen, ik wens je veel succes en hoop je nog vaker te zien hier.. ohja, en mijn naam is Chloe, dan weet je dat alvast. Je moet eerst rechtdoor en dan links af, en dan zie je haar kantoor vanzelf, nogmaals succes! ' ' Okee, bedankt, en tot ziens.. hoop ik dan.. ' antwood Miley terug en loopt naar het kantoor. Ze klopt aan. ' Binnen! ' en Miley doet de deur open. Miley ziet een knappe jonge vrouw in het zwart gekleed achter haar bureau zitten, ze staat op en loopt naar Miley toe. ' Fay Adra, noem me maar Fay.. als je wilt, ga zitten Miley. ' Miley gaat zitten op een zwarte stoel met gele kussens, terwijl Fay ook weer op haar plek gaat zitten. ' Nou van harte welkom in Fashion style! Ik hoop dat het wat word. Als je eerst dit formulier zou willen invullen. ' ' Jahoor. ' Ze schuift een papiertje toe. ' Je hoeft niet zenuwachtig tezijn hoor, blijf gewoon jezelf. Dat is het beste. ' Miley vult het papiertje zorgvuldig in, en voert nog een lang gesprek met Fay. Ze heeft een goed voorgevoel, maar je weet maar nooit. Fay noteert sommige dingen, wat ze zegt of antwoord. Maar ze houd Miley niet tegen die spontaan over haar leven en mode praat. ' Miley, je bent van harte welkom in Fashionstyle! ' Miley kan wel gillen! Haar mooiste droom komt uit ; een model zijn bij het grootste bedrijf uit Amerika! ' Fay geeft haar jas en geeft haar nog een hand. En Miley loopt teverden naar huis toe.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
The Big World
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Another World
» Me Against The World

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Online verhalen :: Verhalen :: Liefde-
Ga naar: